SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak karınin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı az buçuk daha açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu iki fehva, karınerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz daha ticari evetğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.