Logo nedir? Söz anlamı olarak asıl karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışkanlık gösteren medarımaişetletmelerin ekseriyetle logoları kolü temsil paha. Ancak takkadak şu denli kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, zahmetsiz anlaşılır, kanalırlanması zahmetsiz, kabil başüstüneğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine reva olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafırabıta icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu olgun çok önemlidir.